Egyetemi tiltakozás

Egyetemi tiltakozás

Egyetemi tiltakozás

Közlemény: Balog Zoltán miniszter tartsa tiszteletben az egyetem döntését

2015. szeptember 10. - egyetemi tiltakozás

Ma, szeptember 9-én, újra bebizonyosodott, hogy a Budapesti Corvinus Egyetem elutasítja a szétdarabolását, ezért felszólítjuk Balog Zoltán miniszter urat, hogy tartsa tiszteletben a szenátus mai döntését. Egyetemi autonómia nélkül nincs színvonalas felsőoktatás.

A Corvinus szétdarabolása ügyében hiába kértek az egyetem érintett karainak dékánjai valódi tárgyalást a minisztertől. A ma reggeli megbeszélésén ehelyett csak bejelentést kaptak. Balog Zoltán azzal kezdte a találkozót, hogy a döntés az egyetem szétdarabolásáról már megszületett, meg sem várva az egyetemi szenátus véleményét. Nem véletlenül félt a miniszter az egyetem autonóm véleményétől, délben ugyanis a Corvinus szenátusa elutasította az egyetem szétdarabolását.  Az ülésen a döntően a pesti karok hallgatóit képviselő Diákszervezeti Tanács Operatív Bizottságának képviselői is az egység mellett szólaltak fel. A nyilvános szenátusi ülésen kizárólag az egyetem egyben maradása melletti érvek hangoztak el. 

A minisztérium szétdarabolás melletti egyetlen érve rég megbukott: az "agrárképzések integrációja" semmiképp sem tud megvalósulni, mert a gödöllői Szent István Egyetemből éppen kiválik az Állatorvos-tudományi Kar. 

A felsőoktatás és az agrár-felsőoktatás problémáit az előző években elvett források visszaadása oldaná meg, nem pedig a szakmailag megalapozatlan, egyoldalú átalakítások. 

A Budapesti Corvinus Egyetemi Tiltakozás Szervezőbizottsága

A bejegyzés trackback címe:

https://egyetemitiltakozas.blog.hu/api/trackback/id/tr397776150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása